دانستنی‌ها

چرا عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای اهمیت دارد؟

اصناف و اتحادیه ها می توانند نقش پررنگ و موثری در توسعه هر صنعت و احقاق حقوق دست اندرکاران و مشتریان آن ایفا کنند. متاسفانه هنوز این نهادهای مدنی نتوانسته اند در صنعت فناوری اطلاعات ایران جایگاه خود را به دست آورند و طبیعتاً نمی توانند نقش خود را ایفا کنند. بسیاری از معضلات صنعت فناوری اطلاعات ایران را می توان در نهادینه نبودن نگاه صنفی بین فعالان و عدم وجود صنف قدرتمند و موثر ردگیری نمود.

سازمان نظام صنفی رایانه ای جهت نظم بخشی و ساماندهی فعالیت های تجاری رایانه ای مجاز و تنظیم گری مناسبات بخش خصوصی و دولت و مشارکت موثر در ساماندهی امور تجاری رایانه ای براساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزار (مصوب 4/10/1379 مجلس شورای اسلامی) و آیین نامه مصوب هیات وزیران سال 84 فعالیت  خود را آغاز نمود و با ادغام انجمن شرکتهای انفورماتیک ایران به عنوان سازمانی مردم نهاد فعال گردید.

این سازمان دارای کمیسیون های تخصصی نرم افزار، امور رفاهی، اطلاع رسانی، تدوین مقررات، امور بین الملل، امنیت و شبکه، اینترنت، آموزش و پژوهش، مشاوران و اشخاص حقیقی می باشد.
کمیته های فنی این سازمان عبارتند از: سازمان بین المللی استاندارد، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، کمیته ملی استانداردهای ایزو، کمیته ارزشیابی مشاورین، کمیته فنی فناوری اطلاعات، کمیته پایش سرویسهای اطلاعاتی، کمیته دایرکتوری تجاری
از بدو تاسیس تا کنون 2159 شرکت یا فروشگاه و 1084 شخص حقیقی عضو این سازمان بوده اند.
عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای در برخی از مناقصات مزیت یا الزام محسوب می گردد. عضویت درسازمان نظام صنفی رایانه ای از طریق کار گروه مربوطه، به سرعت و بر اساس مستنداتی از جمله عضویت در شورایعالی انفورماتیک اتفاق می افتد. هزینه عضویت بر اساس امتیاز انفورماتیک و مواردی مشابه تعیین می شود و البته بر اساس همین امتیاز، مبالغ حق عضویت را پرداخته و حق رای در مجمع عمومی را کسب می کنید. گواهی های صادره یکساله است و با پرداخت حق عضویت سالانه قابل تمدید است.

به امید روزی که همه فعالان حقیقی و حقوقی فناوری اطلاعات کشور با عضویت در صنفی پویا و قدرتمند توسعه هر چه بیشتر این صنعت را دنبال کنند. بدیهی است توسعه صنعت فناوری اطلاعات نقش چشمگیری در توسعه سایر صنایع خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا