دانستنی‌ها

آموزش و استخدام (مکتب)

مکتب شریف با هدف توسعه دانش نرم‌افزاری در کشور و تأمین نیازمندی‌های نیروی انسانی خود، تربیت جوانان متعهد و علاقه‌مند به پیشرفت در عرصه فناوری اطلاعات را در دستور کار خود قرار داده است. حضور انبوه جوانان مستعد و جویای کار که نیازمند آموزش و راهنمایی صحیح در این عرصه هستند، مهم‌ترین انگیزه مکتب برای گام برداشتن در این مسیر است.
maktabمکتب اعتقاد دارد که آموزش صحیح یک فرد باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:
– عمیق، همه‌جانبه و بلندمدت
– معطوف به نیازهای بازار کار
– عملی و در حین انجام پروژه‌های نیمه‌واقعی
– تحت نظر مربیان متخصص و صاحب تجربه

از سوی دیگر، افراد علاقه‌مند به یادگیری باید شرایط اولیه زیر را برای کسب این آموزش را داشته باشند:
– داشتن دانش اولیه در حوزه مورد آموزش
– ترجیحاً دانشجو یا فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط با فناوری اطلاعات
– دارای استعداد و انگیزه بالا برای یادگیری مفاهیم و فناوری‌های جدید
– دارای مهارت کافی در خواندن متون انگلیسی
– مسئولیت‌پذیر و متعهد به همکاری بلندمدت

—————————————————————

در همین راستا، مکتب اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی متنوعی نموده است. مشخصات دوره آموزشی بعدی بدین صورت است:
– عنوان دوره: برنامه‌نویسی به زبان جاوا
– مخاطبان دوره: علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی حرفه‌ای
– شیوه برگزاری: دو روز در هفته – تمام‌وقت
مکان برگزاری: جنب دانشگاه صنعتی شریف
برای گرفتن اطلاعات بیشتر و اطلاع از دوره های جدید میتوانید وارد کانال رسمی مکتب به آدرس زیر شوید:

@maktab_sharif

در این لینک هم می‌توانید توضیحات بیشتری دریافت کنید.

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. با توجه به شیوع ویروس کرونا نیاز به آموزش آنلاین با کیفیت واقعا حس میشه که مکتب شریف این رو هم در نظر گرفته و با همون تضمین استخدامی که از قبل هم داشت باز هم دوره‌های آنلاین برگزار میکنه که بازم میفرسته سر کار و بچه ها استخدام میشن
    حتما چندتا چیز رو در نظر داشته باشین: سیلابس دوره‌ها که توی سایت مکتب هم هست، خروجی‌هایی که داشته و میتونین مشخصاتشون رو هم توی سایت مکتب ببینین و مطلب مهم هم تلاش خودتونه که هیشکی و هیچی نمیتونه جاش رو بگیره!

  2. به نظرم با دقت و تحقیق، این دوره آموزشی رو انتخاب کنید این رو هم بدونید که مسیری که براتون ترسیم میکنن لزوما همون مسیری نیست که قراره شما رو ببرن به نظر من بیشتر برای افرادی مناسبه که دانشی در زمنیه برنامه نویسی ندارن چون اگه دانشی در این زمنیه دارید انتظار نداشته باشید با این دوره ها افزایش پیدا کنه. تقریبا مشابه دانشگاهه، خودتون باید تلاش کنید و طبیعتا وقتی قراره خودمون تلاش کنیم معنی نداره که این مبلغ سنگین رو هزینه کنیم با دقت انتخاب کنید.

    البته قبل اینکه آقای مدیرعامل مکتب شریف الان نیان و بگن که بنده هم از افرادی هستم که بی نظم بودم و به دستورات مکتب پایبند نبودم اعلام کنم که بنده شخصا در این دوره شرکت نکردم ولی مسئول مصاحبه تعدادی از فارغ التحصیلان این دوره بودم. به نظرم خیلی خیلی جای کار دارید و هزینه ای که دریافت میکنید با مطالبی که آموزش میدید منطبق نیست. مطالب خوبی آموزش میدید ولی به درد بازار کار نمیخوره

    1. اگه مطالب‌شون به درد بازار کار نمی‌خوره، پس یعنی چطوری خروجی‌هاشون بعد دوره استخدام شدند؟
      سایتشون رو دیدید؟

    2. سلام
      من یک آموزش دیده مکتب شریفم
      با اینکه میفرمایید “مسیری که براتون ترسیم میکنن لزوما همون مسیری نیست که قراره شما رو ببرن” و “بیشتر برای افرادی مناسبه که دانشی در زمنیه برنامه نویسی ندارن” مخالفم. چون توی همون جلسه اول شرح دوره رو به صورت کامل به ماها گفتن و اتفاقا توی آزمون کتبی و عملیشون سوالات برنامه نویسی بود. در نتیجه کسی که توی این زمینه ها استعدادی نداشت رو به دوره راه ندادند. کسایی که از قبل دانشی داشتن (مث خودم) هم توی دوره به دنبال رفع ایراداتشون بودن تا بتونن استخدام بشن.
      درباره شباهتش با دانشگاه هم با شما مخالفم چون اولا از جلسه اول ما پروژه انجام دادیم و به نوعی هر هفته امتحان داشتیم نه اینکه یه ترم بیاییم و بریم و آخرش از ما امتحان بگیرن …
      ثانیا اگر مثل دانشگاه برخورد میکردن که این همه استخدامی نداشتن
      درباره این جمله که “مطالب خوبی آموزش میدید ولی به درد بازار کار نمیخوره” هم پیشنهاد میکنم شما روش مصاحبتون رو عوض کنید. چون من جاهای زیادی برای مصاحبه رفتم و تنها جایی که مسئول استخدام فکر نمیکرد از دماغ فیل افتاده همین جاییه که الان کار میکنم. روش شرکت ما اینه که افراد با استعداد که یک سری اطلاعات دارن رو جذب میکنه و بعد بهشون آموزش تخصصی مورد نیاز خودش رو میده
      از طرفی باز هم شما رو ارجاع میدم به آمار استخدامی مکتب شریف

      1. ارجاع به آمار استخدامی ملاک نیست. حرف بنده نسبت هزینه به فایده است
        آیا بدون این هزینه در مکتب نمیتونستید جایی مشغول بشید و آموزش تخصصی ببینید؟
        اتفاقا شما رو ارجاع میدم به کسایی که یک جلسه مکتب رو رفتن و بعدش اومدن بیرون و در حد یک ماه خودشون کار کردند و جاهای بهتری نسبت به افرادی که دوره رو گذروندند مشغول شدن.
        همیشه و همه جا وقتی طعم پول به مشام متولیان یک موضوع برسه، کیفیت کم کم باید بره. مکتب دچار این چالش شده. هر دوره کیفیتش نسبت به قبل داره افت پیدا میکنه.
        البته این نظر منه به عنوان کسی که مستقیما با مکتب و کارجوهاش در ارتباطم.
        طبیعتا تصمیم نهایی به عهده هر فرد هست.
        فقط خواستم هشدار بدم که کسی بی تحقیق نره توی مسیری که بعد 4-5 ماه پشیمون بشه. 4-5 ماه زمان کمی نیست

        1. هزینه مکتب که زیاد نیست. ۲ میلیون میگیره. بقیه هزینه هم برای بعد از استخدامه. اگه جای دیگه اینطوری تضمین استخدام میده بگید که ما بریم اونجا

          اگه قرار باشه که ملت خودشون تو خونه بشینن یاد بگیرند که خب اصلاً برای چی کلاً آموزشگاه‌های کامپیوتر زده شده!!. من همینجا به کسانی که فکر میکنند تو خونه میتونن خودخوان مطالعه کنند و بعدش بروند استخدام بشن (!) توصیه میکنم خودخوان بخونن.

          الان بیکارترین افراد جامعه کسانی هستند که در رشته کامپیوتر تحصیل کرده‌اند. این نشون میده که کیفیت آموزش دانشگاه‌ها پایینه و خود افراد هم نمیتونن مسیر خودشون رو بدون راهنما پیدا کنند.

          تا اونجایی که من میدونم کیفیت آموزش مکتب هر دوره داره بیشتر میشه. چون تجربش داره بیشتر میشه و سیلابس‌هاش هم دوره به دوره بهتر میشه.

          من به کسانی که شک دارند بروند مکتب توصیه میکنم شماره برخی از فارغ التحصیلان مکتب که توی سایتشون گفته شده رو از ادمین کانال بگیرند و با اون‌ها صحبت کنند.

  3. سلام به همه.
    من قبل از اینکه برم مکتب با مدیرش تماس گرفتم و 20 دقیقه راجع به تک تک موارد صحبت کردم باهاش. من فقط راجع به دوره ای که خودم رفتم میتونم توضیح بدم و دوره های دیگه رو هر کسی باید خودش بسنجه.من دوره جاوا رو رفتم و دوره های دیگه ای هم برگزار میشه…
    در یک توصیف کوتاه اگه بخام بگم چندتا اشکال در مکتب وجود داشت اون زمان ما که البته الان انشالله حل شده باشد.
    من نمیخام مثل بعضی دوستان مکتب رو از نظر آموزشی 100 درصد تایید شده به تصویر بکشم اما چندتا نکته در خروجی از مکتب وجود داشت برای ما که فکر میکنم همچنان پابرجا باشه.
    ابتدا اینکه یا از اونجا خارج نمیشید یا اگر شدید کاربلد خارج میشید.
    دوم اینکه اکثرا شاید در حدود 90 درصد به بالا استخدام می شوند و اون هایی هم که استخدام نشن یا خودشون نخواستن و یا اینکه موارد حاشیه ای داشته اند و یا اینکه اون مدل استخدامی رو نپسندیدن وگرنه در حالت عادی اگر به حرف اساتید گوش کنید و روند رو درست طی کنید و مطیع استاد باشید نتیجه خوبی حاصل خواهد شد انشالله.
    سوم اینکه حتما باید با این دید که قرار هست وقت بذارید باید وارد این دوره بشید و انرژی و وقت زیادی از شما میگیره.مثل بعضی دوره های آبکی که مدرک هایی میدن که نون اسم میخورن نیست.کاملا ازتون کار میکشن.خیلی باید وقت بذارید تا بتونید خوب استفاده کنید.اصلا به نظر من اون بازه مکتب رو از کل دنیا مرخصی بگیرید ارزشش رو داره.یک جایی هست که از نظر یادگیری اصلا با دانشگاه قابل مقایسه نیست به شرط اینکه وقت بذارید.
    معایب هم زمان ما داشتند که اینجا نمی گم که البته معایبی نیست که جزو موانع باشد.یعنی چندتا عیب وجود داشت که صرفا برای رعایت انصاف ، اشاره میکنم که وجود داشت ولی این چندتا عیب کوچیک هستند و در کل مکتب با اختلاف چند برابری تفاوت داره در آموزش در مقایسه با دانشگاه ها…با احتمال خیلی زیاد مکتب از بسیاری از آموزشگاه های موجود در تهران چندین برابر اثرگذار تر هست.
    همه مواردی که گفته شد نسبت به تجربه شخصی در دوره ای مشخص بود و الان هم به احتمال زیاد خیلی بهتر شده اند. اگرسوال دیگه ای دارید یا هنوز مردد هستید میتونید از خود مکتب شماره من رو بگیرید تا سوال ها تون رو در خدمت تون باشم.

  4. با سلام
    اقا من واقعا از این دوره ها راضی بودم و عالی هست و شیوه تدریس در اینجا بر خلاف جاهای دیگه عین مهدکودک نیست و خود دانشجو رو وادار به یادگیری میکنند چیزی که جز با زور اتفاق نمیافتد و چه شیرین است این زور 🙂
    اقا رک بگم اینجا نه معجزه میکنند نه چیز دیگه اینجا فقط یادت میدهند که چجوری یاد بگیری، چیزی که هیچ وقت تو دانشگاها یاد نگرفتیم .

    1. سلام.
      دوست عزیز بنده تمایل دارم در مورد این دوره ها اطلاعات بیشتری کسب کنم.
      امکانش هست کمکم کنید؟

      با تشکر

  5. سلام
    من رشته م غیر مرتبط با برنامه نویسی هست ولی سالها تجربه برنامه نویسی آماتوری دارم، با این وجود علاوه بر نداشتن بنیه علمی آکادمیک، اعتماد بنفس کافی برای ورود به بازار کار تخصصی نرم افزار رو نداشتم. با مکتب آشنا شدم و تو دوره ششم مکتب شرکت کردم. علاوه بر آموزشها و چیزهای خیلی زیادی که یاد گرفتم، شدیدا بهم کمک کردن، در اصلاح رزومه و ارسال و معرفی به شرکتهای مختلف که دوره مکتب رو قبول دارن و منتظر نیروی کاربلد هستن. الان هم خداروشکر مشغول به کار شدم. این دوره رو قطعا و صد در صد به کسانی که به این حوزه علاقه مند هستن توصیه میکنم. من خودم رو مدیون مسئولین مکتب میدونم.
    پ. ن. : تجربه من تو مکتب نشون داده تا وقتی یه نفر کارد رو به استخون مسئولین مکتب نرسونده باشه، رو سفته ش اقدام نمیشه و تا اونجایی که میدونم تا حالا تعدادشون کمتر از انگشت های یک دست بوده!

  6. سلام من دانشجوی ارشد نرم افزار هستم و رزومه علمی متوسطی دارم اما تجربه کار و رزومه فنی خوبی نداشتم و خیلی جاها دنبال کار گشتم و همه جا بعد دیدن روزمه من رو رد می کردند. تا این که با مکتب شریف آشنا شدم و توی این دوره شرکت کردم. بعد از این دوره هرجا واسه کار میرفتم همه قبول میکردن و شاید باورتون نشه از اون به بعد دیگه حق انتخاب با من بود که چه شرکتی برم. همچنین چند تا از دوستان خودم هم در دوره مکتب شریف شرکت کردند و الان در شرف وارد شدن به بازار کار هستن. دوره بسیار خوبیه واسه کسایی که میخوان واقعا وارد بازار کار بشن.
    به نظر من این دوره برای کسایی که واقعا علاقه مند به حوزه ی برنامه نویسی هستن و در کارشون جدیت دارن دوره کاملا مناسبیه و نگران مسایل مالی نباشین اگه تو این دوره موفق باشین خیلی شما رو در پرداخت اقساط اذیت نمیکنن و بسیار دوستانه برخورد میکنن. در ضمن برای کسایی که سربازی نرفتن هم راه حل های مناسبی دارند.

  7. با سلام.
    من از شرکت کنندگان توی یکی از دوره هاش بودم و الان توی شرکت کارانس ایرانیان مشغول به کار هستم. پیشنهاد من به دوستانی که میخوان توی این دوره شرکت کنند اینه که حتما سعی کنن حداکثر وقت ممکن رو براش بذارن و به مطالب سر کلاس اکتفا نکنند. در واقع به نظر من مکتب سر نخها رو بهت میده و خودت باید دنبالش بری.

  8. سلام من توی این دوره شرکت کردم
    از نظر اموزش خوب بود و چیزای خوب و کاربردی یاد گرفتم و با استفاده از همون آموخته ها هم تونستم استخدام شم.
    به نظرم ارزشش رو داره

  9. كلاه بردارن شريف . گول اين تبليغات شيرين رو نخوريد . اينا برا خودشون ام نميتونن كار جور كنن چه برسه كسه ديگه. واقعا از جاوا كاپ بعيده كه تبليغ همچين كسايي رو ميكنه. اينا همون اول ازتون ٥ميليون سفته ميگيرن و فقط تهديد اتون ميكنن كه بايد هرجور شده پول اشون رو پس بديد . نكنيد با دانشجو هاي بيچاره اين كار هارو خدايي سره چندرغاز گناه دارن

    1. با سلام، بنده مدیر عامل مکتب شریف هستم. روال دوره مکتب شریف چنین است که یک دوره full stack برنامه نویسی برگزار میکند که طول این دوره 240 ساعت میباشد. مکتب برای آموزش و استخدام هر فرد در دوره حدود 400 ساعت زمان میگذارد که هزینه ای بالغ بر 6 میلیون برای مکتب دارد.

      هزینه اولیه ورود افراد در مکتب 2 میلیون تومان میباشد که هر فرد پس از استخدام متعهد میگردد که هزینه ای برابر 4 میلیون تومان را بصورت اقساط (30 درصد از حقوق فرد) به مکتب بازگرداند. شرکت کنندگان در این دوره که کاروند نامیده میشوند متعهد میگردند که در کلاسهای حضوری مکتب بطور منظم حضور داشته باشند و تمرینات محوله را به موقع انجام دهند. این دوست عزیز با نام مستعار امیر قطعا از افرادی هستند که پایبندی خود برای حضور و انجام تمرینات را زیر پا گذاشته اند و سرمایه گذاری مکتب را نابود کرده اند. در نتیجه طبق قانون با ایشان برخورد شده است.

      انشالله در آینده نزدیک لیست افرادی که پایبند به تعهدات خود در مکتب نبوده اند در سایت مکتب درج خواهد شد تا خطر استخدام این افراد برای شرکتهای فناوری اطلاعات را گوشزد نماید.

      از حسن همکاری جاواکاپ که در این راه پر پیچ و خم به ما یاری رسانده است تشکر و قدردانی مینمایم.

      1. از شما به عنوان مدیرعامل انتظار دیگری هم نمیره. خواهشا اینقدر با اطمینان از خودتون صحبت نکنید. بنده روال کاری شما رو کامل میشناسم
        به نظرم از ابتدا به مشتری بگید که توی این دوره قراره مثل دانشگاه فقط سرفصل مطالب آموزش داده بشه و خودت هم باید با همه توان دنبال کار بگردی. اینکه در ابتدا انتظار بیجا ایجاد کنید بعدش به همه برچسب بی نظم و عدم پایبندی بچسبونید، کار درستی نیست.
        غرور رو کنار بزارید (البته برای برخی از افرادی که به دانشگاه شریف منتسب هستند کار سختیه) و یبار در روند تبلیغات و محتوی آموزشیتون بازنگری کنید.
        مطمئن باشید سراسر ایراد هستید

    2. سلام.
      شاید شما انتظار داشتید اساتید با یه آمپول پر از جاوا وایساده باشن و مطالب رو توی مغذتون فرو کنن ?
      من از فارغ التحصیلهای دوره هستم با کمک اساتید الان توی شرکت مگفا مشغولم.

    1. برای اطلاعات بیشتر از نشانی‌هایی که در لینک انتهای مطلب آمده است می‌توانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا