اخبار

انتقال JAVA EE به اکلیپس

خیلی سریع اتفاق افتاد! کمتر از یک ماه گذشته اوراکل از قصد خود برای انتقال Java EE به جامعه متن‌باز سخن گفت و هم‌اکنون Java EE جای جدیدی دارد که خانه خود بداند: سازمان اکلیپس. 

اوراکل با کمک گرفتن از مدیران شرکت‌های IBM و Red Hat پروژه Java EE را به سازمان اکلپیس انتقال داده تا تعاملات گسترده برای پیشرفت این تکنولوژی را میسر گرداند.

جالب است بدانید James Gosling پدر جاوا با وجود اینکه استقبال خود را از این حرکت اعلام کرده است گفته است: “اگر این پروژه به آپاچی انتقال پیدا می‌کرد خوشحال‌تر بودم و شرط می‌بندم IBM پیش‌برنده این تصمیم بوده است چرا که آن‌ها اکلیپس را راه‌اندازی کرده‌اند.”

با انتقال جاوا به اکلیپس اوراکل قصد دارد:

  • مجددا تکنولوژی‌های جاوا EE، همانطور تکنولوژی‌های وابسته GlassFish، را برای سازمان لایسنس گذاری کند. این شامل پیاده‌سازی رفرنس‌ها، کیت‌های سازگاری تکنولوژی و مستندات مربوط به پروژه می‌شود.
  • توانایی ساخت یک پیاده‌سازی سازگار را با استفاده از منابع سازمان نشان دهد.
  • یک استراتژی برند سازی درون سازمان، شامل یک نام جدید برای جاوا EE، در عین حفظ قابلیت استفاده از اسم‌ پکیج‌ها و کامپوننت‌های موجود ارائه دهد.
  • پروسه‌ای برای رشد و تکامل توصیفات موجود و اضافه شدن توصیفات جدید تعریف کند.
  • امکان حمایت از تکنولوژی‌های پلتفورم و پیش‌بردن آن در سازمان را برای توسعه‌دهندگان و اعضای جامعه فراهم کند.این مساله ممکن است وارد کردن تکنولوژی MicroProfile اکلیپس به این پروژه را هم شامل شود.
  • آغاز انجام این‌کارها در اولین فرصت بعد از تکمیل JavaEE 8 برای سرعت بخشیدن به این انتقال.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا