دانستنی‌ها

معرفی درس مهندسی اینترنت دکتر رامتین خسروی

بعد از آشنایی با جاوا و مشاهده ویدیوهای انجمن، آشنایی با برنامه‌نویسی وب در جاوا جذاب و مفید است. درس مهندسی اینترنت دکتر خسروی یک منبع عالی در این زمینه است.

drkhosravi

در معرفی این درس آمده است:

هدف این درس، ارائه دانش و مهارت‌های پایه برای برنامه‌نویسی مبتنی بر وب و اینترنت است. هر چند سرعت تغییر فناوری‌های این حوزه به سرعت زیاد است، اما در این درس تلاش می‌شود اصول برنامه‌نویسی و طراحی معماری چنین نرم‌افزارهایی مورد بحث قرار بگیرد. معماری مورد بحث در این درس شامل یک بخش back-end مشتمل بر لایه‌های منطق دامنه و دسترسی به داده‌هاست که با زبان جاوا تولید شده است و خدمات مورد نظر را به لایه‌ی front-end که به سبک کاربردهای اینترنتی غنی (RIA) به زبان جاوااسکریپت تولید شده ارائه می‌کند.

بخش اول درس، اختصاص دارد به برنامه‌نویسی شبکه و وب در جاوا که بعد از مرور کوتاهی روی مفاهیم پایه وب به بیان روش تولید برنامه‌های مبتنی بر سرولت و جی‌اس‌پی می‌پردازد. در بخش دوم، تولید برنامه‌های غنی طرف کلاینت با جاواسکریپت مورد بررسی قرار می‌گیرد. بخش سوم درس به بیان الگوهای معماری تولید نرم‌افزارهای سازمانی از قبیل نگارنده‌های اشیاء به روابط، مدیریت نشست‌ها، کنترل همروندی و توزیع‌شدگی می‌پردازد

پیش‌نیاز گذراندن این درس، دانستن برنامه‌نویسی شیءگرا به یکی از زبان‌های سی‌پلاس‌پلاس، جاوا یا سی‌شارپ است. البته آشنایی کلی با مفاهیم پایه شبکه و پایگاه داده به فهم بهتر مطلب کمک می‌کند.

دکتر رامتین خسروی یکی از بهترین اساتید حوزه مهندسی نرم‌افزار هستند. ایشان تحصیل خود را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مهندسی نرم‌افزار در دانشگاه صنعتی شریف به انجام رساندند و ضمن فعالیتی حدود ۱۵ ساله در صنعت نرم‌افزار به عنوان برنامه‌نویس، طراح و معمار نرم‌افزار، از سال ۱۳۸۶ به عضویت هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در دانشکده فنی دانشگاه تهران درآمدند. ایشان از سال ۱۳۷۵ تدریس برنامه‌نویسی به زبان‌های پاسکال، سی، سی‌پلاس‌پلاس و جاوا را در دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران در سابقه خود دارند. دکتر خسروی علاوه بر برنامه‌نویسی به طراحی شیءگرا، معماری نرم‌افزار و متدلوژی‌های چابک توسعه نرم‌افزار بسیار علاقه‌مندند.

پیشنهاد ما این است که این درس را در سایت مکتب خونه از دست ندهید. ↙︎

درس مهندسی اینترنت دکتر خسروی

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. این دوره یک دوره فوق العاده است.چطور میتونم کدها و اسلایدهای این دوره را دانلود کنیم؟اگر کسی فایل ها رو داره لطفا لینک شو بده

  2. دوره خوبیه ولی برای کسی که می خواد برنامه نویسی وب با جاوا رو یاد بگیره یکم سطح بالا ست. اگه به شیوه آموزش های javacup باشه خیلی بهتره حتی اگه پولی هم باشه بنظرم استقبال می شه.

  3. ممنون از پیشنهاد این دوره خوب
    لطفا دوره هایی مانند همین دوره که به نوعی ادامه دوره جاوا کاپ و البته به زبان فارسی هستند را بیشتر معرفی بفرمایید.
    راستی تصمیمی برای ادامه دادن دوره آموزشی ویدیویی جاواکاپ گرفته نشده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا