دانستنی‌ها

۲۰۱۶ کماکان سال جاوا ۷ است

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط Plumbr، ۲۰۱۶ کماکان سال جاوا ۷ است. هرچند با توجه به کاهش فاصله جاوا ۷ و جاوا ۸ قادر خواهد بود نتایج را به نفع خود در آینده تغییر دهد.

Plumbr داده‌های ۱۲۴۰ JVM مختلف را جمع‌آوری کرده و بررسی آماری آن‌ها نشان داده است که جاوا ۸ با نزدیک به ۰.۱۷ درصد استقرار و استفاده کمتر، از نسخه‌ی قبلی خود عقب افتاده است. ۴۵.۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نسبت به جاوا ۷ وفادار مانده‌اند در حالیکه ۴۵.۱۳ از جاوا ۸ استفاده می‌کنند. حدود ۱۰ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز از جاوا ۶ استفاده می‌کنند و دیگر کسی از جاوا ۵ استفاده نمی‌کند. اگر در چهار سال گذشته به روال گرایش‌ها نگاه کنیم، هر سال استفاده از جاوا ۶ کاهشی صد در صدی داشته است. هرچند، جاوا ۷ کماکان قهرمان مانده است، اما آمار نشان می‌دهند که امروزه رو به افول است و فضا را برای حکمرانی جاوا ۸ باز می‌کند.

نتایج مطالعه JAXenter
در حدود ۱۰۰۰ نفر به پرسشنامه JAXenter در مورد تکنولوژی‌هایی که در سال ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار خواهند داد پاسخ داده‌اند. در دو تصویر زیر نتیجه به طور مختصر مشاهده می‌شود.

هرچند جاوا ۹ به صورت موازی در حال شکل‌گیری و گسترش است و در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد اما جاوا ۸ کماکان انتخاب اول بیشتر توسعه‌دهندگان است. مطابق با مطالعه DZone نیز ۵۸ درصد از ۶۰۰ شرکت کننده در این پژوهش گفته‌اند که از جاوا ۸ در پروژه‌های جدید خود استفاده می‌کنند و ۲۰ درصد آن‌ها در پروژه‌ی جاری خود نیز آن را مورد استفاده قرار داده‌اند.

منبع:

https://jaxenter.com/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا