دانستنی‌ها

خطاهای جاوای خود را با استفاده از ابزارهای error monitoring تحت کنترل در آورید.

زبان برنامه نویسی جاوا به شدت در میان توسعه دهندگان محبوب بوده و هست. زبان جاوا تنها یک زبان شی گرای دیگر برای ساخت برنامه های کاربردی نیست، اوج گیری جاوا با پیدایش embedded web programming همراه بوده است. اما استفاده از جاوا مسائلی هم دارد که لازم است توسعه دهندگان مدنظر داشته باشند.

ریشه مشکل

بسیاری از مشکلات رایج در جاوا مربوط به syntax است. فرض کنید یک براکت یا پرانتز از یک تعریف حذف شود. یا انتهای یک رشته مشخص نشود یا اینکه نوع داده ی رشته به عدد منتسب شود. همه این ها خطاهایی تولید می کنند که توسعه دهنده لازم است زمانی را برای اصلاح آنان صرف کند.

خودکار سازی اصلاح خطا

در اوایل شی‌گرایی ابزارهای زیادی برای مدیریت خطا وجود نداشت و توسعه دهندگان خود می‌بایست با کامپایل برنامه خطاها را یافته و رفع می کردند.

امروزه توسعه دهندگان یک گزینه دیگر نیز دارند. پیشرفت علم تحلیل دیجیتال باعث شده بتوان برنامه‌هایی داشت که به طور خودکار اصلاح خطاهایی که با دست انجام می‌گرفت را انجام دهد.

این ابزارها در بین توسعه‌دهندگان بسیار ارزشمند هستند. توسعه‌دهندگان با استفاده از این ابزارها می‌توانند بسیار سریع‌تر محصول خود را به بازار عرضه کنند و بسیار کاراتر و مفیدتر زمان خود را صرف کار نمایند.

پلتفورم Stackify کارایی‌های بسیار ازشمندی دارد. این ابزار به بلاگ‌ها، مانیتورینگ، متریک‌ها و ابزارهای موجود نگاه می‌کند و به توسعه‌دهندگان کمک‌های ارزشمندی ارائه می‌دهد. شرکت سازنده، این ابزاررا به عنوان نقشه جادویی توسعه‌دهندگان نامگذاری می‌کند که می‌تواند به سرعت مشکلات را پیدا کرده و فعالانه حل نماید.

رفع مشکلات برنامه‌ها می‌تواند مسیر تاریکی در برابر توسعه‌دهندگان باشد و بدون استفاده از ابزارهای مدرنی مثل Stackify حل این مشکلات زمانبر خواهد بود. اما با استفاده از Stackify راهی به مسیر پیچیده رفع خطا به روی توسعه‌دهنده باز می شود. Stackify Retrace به توسعه‌دهنده کمک می‌کند که مجددا مسیر اجرای کد را بررسی کند و خطاها و مشکلات جایی برای مخفی شدن نداشته باشند. هرچند این ابزار رایگان نیست ولی احتمالا برای خیلی از افراد کارایی آن ارزش هزینه‌ آن را خواهد داشت. نگاهی به این ابزار بیندازید تا ببینید چطور می‌تواند دنیایتان را تغییر دهد.

ویدیو معرفی این ابزار در کانال تلگرام قرار گرفته است.

منبع:

https://jaxenter.com/

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بلوک «cl-ib» با خطاهایی تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است عملکرد درستی نداشته باشد. برای جزئیات بیشتر، این مشکل را با کمک ابزارهای توسعه‌دهنده بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا