این گونه باید آگهی تقاضای برنامهنویس نوشت.

امروزه همه آگهیهای شغلی مهندسین نرمافزار یک لیست بیپایان از تکنولوژیها و اصطلاحات تخصصی است. همیشه دیدن یک آگهی که به وضوح یک برنامهنویس آن را ننوشته است خندهدار است. آنهایی که چیزهایی مثل بیش از ۵ سال سابقه کار با داکر را نوشتهاند! (داکر از سال ۲۰۱۳ منتشر شدهاست) در این مطلب ویژگیهایی که یک آگهی شغلی باید داشته باشد را در یک مثال توضیح میدهیم.
به عنوان مثال آگهی زیر را ببینید:
اما الان این تقاضای شغل که توسط Caktus داده شده است را ببینید که در آن حداقل مطمئن هستیم که نویسنده تنها یک لیست از زبانها و چارچوبها را ردیف نکرده است.
تقاضای توسعه دهنده UI شرکت Cactus
این شیوه توصیف موقعیت کاری خیلی بهتر فهمیده میشود و داوطلبان ارزشمند خود را به دلایل مختلف مانند نداشتن یکی از مهارتها یا عدم اطمینان از سطح تخصص مورد نیاز دور نمیکند. در این حالت فرد فکر کند استانداردهای لازم برای موقعیت شغلی را ندارد یا درخواست چنین موقعیتی ارزش وقت و انرژی وی را ندارد و به این ترتیب با یک آگهی استخدام نامناسب بسیاری از گزینههای ارزشمند از دست میروند.
در آگهی استخدام شرکت Cactus میتوانید ببینید که به جای آگهی کردن یک لیست از مهارتها، در واقع کارهایی که انتظار دارند فرد بعد از استخدام انجام دهد را لیست میکنند. این مساله میتواند شامل مراحل عملکرد مورد انتظار ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه وی باشد. درست است که آماده کردن چنین آگهی کار بیشتری میخواهد ولی صرفا ارائه لیستی از تکنولوژیها و وظایف نیز اندکی نشانه تنبلی است.
مسئول استخدام و مدیر فنی Caktus مارک لاوین (Mark Lavin) ارائهای از روش استخدام در شرکتشان دارد که در آن اعلام میکند از مصاحبههایی که صرفا امتحان علوم کامپیوتر بدون هیچ تخته سفید و تست کدنویسی و معما هستند بیزار است.
چیزی که Caktus بیش از همه به آن علاقهمند است فرآیندی است که یک داوطلب پیشرفت میکند. تنها چیزی که مصاحبه کننده لازم است بفهمد این است که آیا این پروسه مورد انتظار برای یک فرد انجام شدنی است و آیا میتواند در مسیر مثبتی در پیش گرفته شود یا خیر.
بیشتر انسانها متوسط هستند پس تیمی از انسانهای متوسط باید ساخت که کار کردن آنها در کنار هم نسبت به یک انسان فوق العاده عملکرد بهتری داشته باشد.
چیزی که مارک میخواهد در یک مصاحبه بداند این است که آیا چیز جدید یا متفاوتی هست که داوطلب بتواند به دانش کلی تیم اضافه کند. هدف آنها پیدا کردن یک ستاره نیست بلکه ساختن تیمی از افراد متوسط است که بتوانند همدیگر را تکمیل کنند.
البته بعضی از شرکتها لازم است بیشتر از Cactus گزینشی عمل کنند. Cactus یک فروشگاه جنگو و توسعه موبایل است که بیشتر افراد میتوانند به سرعت با چارچوبهایی مثل جنگو آشنا شوند. اما بعضی شرکتها و مهارتها اینچنین نیستند. اگر این مساله را کنار بگذاریم، توصیف ۳۰/۶۰/۹۰ روزه موقعیت شغلی و شرح دقیق فعالیت مورد انتظار به جای یک لیست از اسامی زبانها و چارچوبها به نظر میرسد که چیزی است که همه باید انجام دهند. باید در نظر داشت که سبک استخدام Cactus به آنها یک سطح از تنوع در توسعهدهندگان داده است که بیشتر شرکتهای تکنولوژی در آرزوی آن هستند.
این سبک از استخدام برای شرکت شما مناسب به نظر میرسد؟ کدامیک از شرکتهای ایرانی را میشناسید که به کیفیت آگهیهای استخدام خود توجه بیشتری دارد؟
منبع:
https://dzone.com/articles/this-is-how-we-should-write-developer-job-postings