اخبار

اوراکل JavaEE را به جامعه متن‌باز واگذار می‌کند؟!

در حالیکه انتظار می‌رود نسخه ۸ JavaEE به زودی منتشر شود، اوراکل از برنامه خود برای انتقال مدیریت پروژه JavaEE به یک سازمان متن‌باز صحبت می‌کند.

این اطلاعیه پیش‌ از انتشار JavaEE 8 در این پاییز آمده است که به نظر می‌رسد اوراکل صبر کرده تا اعلام کند به چه کسانی توسعه JavaEE منتقل خواهد شد.

این پروژه، در کنار JavaSE سابقا به شکل نیمه متن باز مدیریت می‌شد. تاکنون، اوراکل از مشارکت اجتماع‌های متن‌باز در ارائه طرح‌ها و پیشنهاداتی برای توسعه JavaSE و JavaEE استقبال کرده است اما همیشه نقش هدایت‌گری خود را داشته است.

براساس اظهارات David Delabassee، از مبلغان جاوا در اوراکل، شرکت برنامه دارد که از نقش مدیریتی و رهبری خود کنار بکشد تا فرآیند‌های چابک بیشتری را بپذیرند، لایسنس منعطف‌تری تعریف کنند و فرآیند مدیریت را تغییر دهند. در حال حاضر اوراکل در حال بررسی لایسنس‌ها، شرکت‌های کاندید و امکان‌پذیر بودن این فرآیند است تا این پروژه را به سمت متن‌باز هدایت کند.

آپاچی و اکلیپس از نامزدهای اولیه پیش‌برد پروژه JavaEE هستند. اوراکل سابقا نیز ابزارهای دیگری را به این دو شرکت سپرده است مانند NetBeans و OpenOffice که به آپاچی سپرده شده و سرور Hudson که به اکلیپس منتقل شده است.

اوراکل گفته است که به فیدبک دادن در مورد توسعه پروژه ادامه می‌دهد اما نه در نقش مدیریتی سابق.

اگر قرار باشد JavaEE به شرکتی خارج از اوراکل منتقل شود، شما کدامیک را ترجیح می‌دهید؟

https://www.bleepingcomputer.com/

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا