اخبار

برنامه‌نویسان جاوا JUnit ، Jenkins، Git را ترجیح می‌دهند

در بررسی ابزارهای مورد استفاده توسط برنامه‌نويسان جاوا، آمارها نشان می‌دهد که اين برنامه‌نویسان چارچوب تستjunit ، یکپارچه‌سازی مستمرjenkins   و سیستم کنترل نسخه Git  را بیشتر از سایر ابزارها استفاده می‌کنند. این بررسی با مشارکت بیش از دوهزار برنامه‌نویس حرفه‌ای جاوا انجام شده است.

 

جای تعجب نيست که بین 2163 توسعه‌گر جاوا که در این مطالعه آمده‌اند، java7 توسط بیش از دو سوم آنها استفاده می‌شد، ولی جالب اين‌جاست که تعداد بيشتری يعنی بیش از82.5% از junit استفاده می‌کردند. این تکنولوژی (junit) به تنهایی بیشترین کاربرد را در میان ابزارهای جاوا دارد. این مطلب را گزارشی از واحد تجاری Roberlabs ارائه کرده است که در آن دوسوم افراد مورد مطالعه برنامه‌نویس حرفه‌ای جاوا بودند.
سایر ابزارهای محبوب جاوا طبق این بررسی عبارتند از: Jenkins 70 درصد، Git 69 درصد، Hibernate67.5 درصد، Maven 64 درصد و Nexus 64 درصد.
محبوب‌ترین محیط کار جاوا با بیش از 50% رأی Eclipse گزارش شده است درحالیکه MySQL با 32% محبوب‌ترین تکنولوژی پایگاه داده مورد استفاده بوده است. MongoDB با 56% انتخاب پیشرو برای پایگاه داده NoSQL است.
فقط 7%از پاسخگویان از java SE8 (که به تازگی در ماه مارس منتشر شده) استفاده می‌کردند، 26% هنوز با java 6 کار می‌کنند. این درحالیست که به کارگیری java 6 در سال 2012، 88% بوده است. 35 درصد از پاسخ‌گويان اعلام کرده‌اند که مهاجرت به Java8 اولويت آن‌ها در سال 2014-2015 خواهد بود. بیشتر شرکت‌کنندگان در این آمارگیری (68%) از Java EE نیز بهره می‌گیرند.
در بررسی زبان‌های جدیدی که با JVM اجرا می‌شوند، Scala با 47% محبوب‌ترین زبان در میان پاسخگویان بوده است و بعد از آن Groovy (با 31%) و Clojure(با 12%) هستند. با توجه به پشتیبانی حرفه‌ای و قدرت انجمنی که در کنار اسکالا (Scala) قرار دارد، به نظر می‌رسد اکوسیستم اسکالا کماکان به پیشرفت در بازار enterprise ، به عنوان يک رقيب جدی برای جاوا ادامه می‌دهد.
به دنبال اولویت‌های برنامه‌نویسان جاوا در سال جاری و سال آينده، تکنولوژی‌هایی مثل devops و development in the cloud (هر دو با 7%) به دنبال java 8 در حرکتند. در نهايت، پنج درصد از مخاطبان به استفاده از اينترنت اشياء (internet of things) اشاره کرده‌اند.
با 50% آرا Apache Tomcat سرور برتر برنامه‌های کاربردی باقی مانده است و بعد از آن JBoss با 16%، Jetty با 12% و GlassFish با 7.4% قرار دارند.

منبع:
http://www.javaworld.com/article/2158622/developer-tools-ide/java-developers-prefer-junit-jenkins-and-git.html

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    پس Spring کو؟ تصور من این بود که اسپرینگ نقش زیادی در دنیای جاوا داره، اما توی این آمار حتی اسمش هم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا