اخبار

شرکتهای نرم‌افزاری، بيش از هر تخصص ديگری به توسعه‌دهندگان جاوا نیاز دارند

وب‌سایت Dice.com که يک مرجع معتبر کاریابی در حیطه فناوری اطلاعات است، اعلام کرده است که با اختلاف زیادی بیشترین جستجوی کارفرمایان در زمینه Java/J2EE است.

در سه ماهه اول سال 2014 بیشترین مهارتی که در سایت Dice.com در حوزه فناوری جستجو شده است برنامه نویس مجرب جاوا بوده است. شراوان گلی (Shravan Goli) مدیر سایتDice.com در بیانیه ای اعلام کرده است: «بیشترین جستجو با اختلاف زیادی در زمینه Java/J2EE بوده است». او در ادامه می گوید: «ظاهراً اين زبان برنامه‌نویسی، که تازه در 20 سال گذشته به صورت تجاری شروع به کار کرده است، عزم راسخی در توسعه نرم‌افزارهای مدرن دارد».

زبانهای برنامه نویسی که بعد از Java/J2EE درخواست شده است به ترتیب .NET، C++، C#و مهارتهای پیشرفته تر شامل SQL ، HTML ،C، Web و Linux است. شراوان گلی در ادامه می گوید: «تجربه کاری به وضوح برای مدیران از اهمیت خاصی برخوردار است، ولی فارغ التحصیلان جدید نباید ناامید باشند»، زیرا رتبه جستجوی کارفرمايان در زمينه علوم کامپیوتر (Computer Science) نیز در سايت Dice رتبه 33 است، که به قول آقای گلی «نشان از تمايل برای جذب نيروهایی است که به تازگی فارغ التحصيل شده‌اند». این تحقیق در سایت Dice از ابتدای ماه ژانویه تا 15 آوریل سال 2014 انجام شده است. 

در زمینه تکنولوژی‌هایی که با وب کار می کنند، java script در رتبه 12،ASP.NET در رتبه 17، HTML5 در رتبه19، PHP در رتبه20 و CSS در رتبه 32 قرار دارند. (لازم به ذکر است که گزارش اخیری که توسط WalletHub ارائه شده [1] نشان می دهد که بیشترین نیاز شغلی موبوط به برنامه نویسان وب است). برنامه نویسان موبایل در رتبه بندی Dice بعد از وب است که در آن اندروید در رتبه 31 و iOS در رتبه 35 قرار دارند.

با نگاهی به آينده، سایت Dice انتظار دارد که درخواستهای شغلی بیشتری برای توسعه دهندگان و طراحان وسایل الکترونیکی پوشیدنی (مانند لباسها یا لوازمی که کامپیوتر همراه خود دارند)، اينترنت اشياء، همچنین هواپیماهای بدون سرنشین و رباتها ارائه شوند.

بنا بر گزارش سايت Dice، مرکز آمارگیری آمریکا نيز دوره خوبی را برای برنامه‌نویسان نشان می‌دهد. با آماری در حدود 2.8% بیکاری در سه ماهه نخست امسال که این آمار در 5 سال پیش حدود 5% و در 4 سال پیش 5.5% اعلام شده است. به طور کلی سایت Dice ، 80784 فرصت شغلی در حوزه فناوری در اول ماه می اعلام کرده است که شامل 48202 شغل تمام وقت است.

منبع:

http://www.infoworld.com/t/java-programming/employers-want-java-skills-more-anything-else-242925

 

مراجع:

[1] http://www.infoworld.com/t/it-jobs/tech-the-place-be-the-top-entry-level-jobs-242355

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. Read this post and be hope about future and your IT knowledge…
    Of course I think it can have progressive process if managers understand this situation and change their current managing policies otherwise we always wait in current position.
    Thanks Zahra Masdar-Alomoor for write this post
    I share this post in other social networks too with link to this page
    BR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا