دانستنی‌ها

جاوا کماکان برترین زبان در شاخص Tiobe

جاوا جایگاه اول خود را در آخرین شاخص TIOBE حفظ کرده و در رقابت با C ، C++ ، C# ، پایتون و ویژوال بیسیک .Net هست. 

۲۰ تای اول لیست ماه نوامبر زبان‌های PHP، JavaScript، Assembly، Perl، Objective-C، Swift، Go، Ruby MATLAB، Delphi، Visual Basic، Groovy، R و PS/SQL را نیز در بر می‌گیرد.

این وب‌سایت متذکر شده زبانی که هر لحظه ممکن است به این لیست وارد شود زبان برنامه نویسی تابعی Haskell است که با ۰.۲۵۵ درصد اختلاف در جایگاه ۲۳ قرار دارد.

نرم‌افزار TIOBE نتایج ماهانه خود را با جستجو در زبان‌هایی که بیشترین تعداد خط کد را داشتند از سال ۲۰۰۱ منتشر می‌کند. رتبه‌بندی بر اساس تعداد مهندسان خبره، دروس یادگیری زبان و فروشندگان ثالث می‌باشد. TIOBE از ۲۵ موتور جستجو برای جمع‌آوری کلمات کلیدی از برترین وب‌سایت‌ها بر اساس رتبه الکسا استفاده می‌کند و بیشترین تعداد خط کدی که در آن ماه نوشته شده را محاسبه کرده و برای رتبه‌بندی خود مدنظر قرار می‌دهد.

این شرکت روی وب‌سایت خود تاکید می‌کند که شاخص TIOBE ارتباطی به برتری یک زبان یا زبانی که بیشترین تعداد خط کد را تاکنون داشته است ندارد. به طور دقیق‌تر حوزه جستجوی آن‌ها در وب‌سایتشان منتشر شده است.

جاوا در این ماه اندکی افت داشته است اما با این حال کماکان جایگاه اولی خود را حفظ کرده است. از بین ۵ زبان برتر C بیشترین افت را تجربه کرده است.

منبع:

https://adtmag.com/

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ، می خوام JavaEE و شروع کنم اما نسخه رفرنسش خیلی قدیمه نسخه اش 1.3 هستنش مشکلی با سینتکس و ساختار نسخه های الان که نداره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا